Venda creuada o Cross selling. Qué és?

venda creuada o cross selling

Venda creuada o Cross selling. Qué és?

Per incrementar el tiquet mitjà hi ha dues estratègies molt habituals la venda incremental i la venda creuada o cross selling.
La venda incremental o up-selling és vendre una versió més cara del mateix producte o servei.
La venda creuada o crossselling és vendre productes diferents complementaris o addicionals de la compra principal.
La venda creuada  és una estratègia per incrementar les vendes, promovent productes o serveis complementaris per augmentar el nostre tiquet mitjà.

Un exemple fàcil d’entendre és el que veiem a les cadenes de menjar ràpid; quan a un menú ens ofereixen patates i beguda gran per una mica més, estem davant de upselling, ja que incrementa el valor de la nostra compra; però en aquest mateix establiment, quan després de demanar ens pregunten si volem un gelat, el que tenim és venda creuada d’un producte complementari de la nostra compra inicial.

La venda creuada és una fórmula molt interessant per incrementar les vendes.

La venda creuada és per vendre als clients actuals, aquells que ja tenim al nostre negoci (sigui físic o virtual). Vendre a aquests clients, sempre serà una cosa molt més probable que vendre-li a algú que encara no hi ha entrat.

La majoria de clients que tenim, no coneixen tots els productes o serveis que podem oferir, la venda creuada serveix per poder oferir productes que el client no pensa que pugui tenir amb nosaltres.

Si podem oferir més serveis, amb quasi el mateix esforç per part nostra, serà sorprenent l’augment de tiquet mitjà.

Aquest cross selling, és natural, l’hem vist sempre aplicat a la restauració i a les botigues, però és una tècnica que podem aplicar tots els sectors:

 

Un electricista pot també feines de lampista o subministrar una sèrie de lluminàries pels clients.

Un restaurant pot també fer menjar a domicili o llogar sales per festes i berenars.

Una botiga d’instruments musicals, pot fer classes de música o masterclass i fins i tot petits concerts.

Una casa rural, també pot fer visites a caves properes, rutes guiades amb bicicleta o ensenyar feines de granja.

Una gestoria a més de tots els serveis que ja dona, pot vendre el servei de gestió documental.

Etc

 

El client no sempre te present tot el que podem oferir, sigui productes o serveis.

El més difícil i que requereix més recursos és aconseguir el client entri al nostre negoci i confiï amb nosaltres. El següent pas és continuar treballant per oferir altres alternatives que siguin del seu interès i que ell no conegui.

Hem de ver visible pel client, tots els nostres productes i els nostres serveis. Tot el que oferim és important!

Tots tenim productes complementaris del nostre negoci que normalment són menys populars, però moltes vegades tenen un gran rendiment. Potser no ens serveixen com a negoci únic però,  tenen menys competència i això els fa molt atractius.

Aquesta venda ens ajuda en la fonamental necessitat de desconcentrar la nostra venda. A més diversificació, menys riscos.

El disseny et pot ajudar a millorar les vendes.

Des de La Happy Factory, tenim molt clar tots aquests termes i, un dels fets que ens diferencia és que entren des de el primer moment i d’una manera global en tots els nostres projectes.
Pensem en els espais on podem fer aquesta doble venda, ja sigui a l’entrada d’un negoci, o a la zona de caixa d’una botiga, o a la sala d’espera d’una consulta, etc.
És una virtut que, en treballar d’una manera global, creem totes les distribucions i formes, integrades amb tota la imatge gràfica de l’empresa.
Amb la mateixa idea d’omnicanalitat, la resta de comunicació, tant  offline com online entra també en el primer moment del projecte.