6 punts per vendre més

6 punts per vendre més

6 punts per vendre més

ABANS DE COMENÇAR A DISSENYAR UNA BOTIGA

Pensem l’interior d’una botiga per vendre més, volem seduir al client però de manera intel·ligent i rendible per l’empresari.

Hi ha moltes maneres diferents de plantejar el disseny i distribució d’un entorn comercial. Tot i això hi ha una sèrie d’estratègies habituals per millorar la distribució i generar més vendes a un negoci. Són 6 punts per vendre més. El disseny interior d’un comerç és una de les bases de l’èxit d’un negoci. Has d’explicar una història atractiva pels clients, la immersió en la marca. Tots els detalls fan que els clients puguin estar atrets cap a la nostra marca. En el comerç el fet diferencial sempre és i està en els detalls. Aquí tensc una sèrie de conceptes i espais bàsics per millorar la distribució del nostre espai. Un disseny intel·ligent fa la diferència entre aconseguir o no la venda.

Espai aparadors

En cas que el teu comerç tingui aparadors interiors, és l’espai de presentació i d’atracció dels clients. Aquí has d’aconseguir que els vianants entrin al teu espai. Aquí lluitem per modificar la inercia del vianant. Això ho aconseguim amb una bona exposició de producte i una bona il·luminació. És el punt amb més llum de tota la botiga.

El llindar

Aquesta zona, també coneguda com a zona de descompressió, és el primer espai on caminen els nostres possibles clients quan entren a la nostra botiga. Aproximadament són els 3 primers metres del nostre espai expositiu. És l’espai més important per la impressió del client, aquí es decideix si la botiga és carta o barata, si està en tendència o no, si està ben il·luminada i si ens emociona. En ser un espai de transició també és molt delicat, ja que és el moment més propens a tornar a sortir del local. Si surt el possible client en aquest espai, hem perdut la venda abans de començar i probablement l’has perdut per sempre. Aquí és on  decideix si és o no el seu espai.

Costat dret

Dins el món del retail és conegut que un 90% dels clients que entren al nostre espai, es giren a la dreta inconscientment. La primera paret que veuen els clients, és de gran impacte i el producte ha de tenir una atenció especial. Aquí és on el client veura el que vols ensenyar de tu i dels teus productes. T’has d’assegurar que aquí despertes la màxima atenció dels clients amb els teus productes, siguin novetats o productes estacionals. És un espai d’alta rendibilitat i l’espai físic més important pel branding de la teva marca.

Els recorreguts

Els recorreguts i camins dins d’un espai comercial, poden variar molt depenent de la mida i disseny general de l’espai. Sabent que la gent té la tendència a anar cap a la dreta, ja tens molt guanyat. Ara s’ha d’aconseguir que continuen passejant per l’establiment per aconseguir la màxima exposició dels teus productes i serveis. Això no nomes augmentarà la possibilitat de vendes si no que a més et donarà un control sobre els fluxos dins l’espai. La majoria de recorreguts que es fan a una botiga són circulars. Es comença per la dreta, s’arriba al fons de l’espai i es torna a l’entrada del local per l’esquerra.

Marcar recorreguts amb la exposició. Un altre manera de controlar  la circulació és quan posem, dóna al costat dret i home a l’esquerra o nado al dret i nen a l’esquerra. Modificar l’exposició o els colors i textures també ajuda al moviment dels usuaris. En moments determinats el moviment es pot recolzar amb material gràfic de suport. Un cartell explicant una promoció pot ajudar a marcar una direcció. Això ajuda a portar a la gent a espais morts o a zones de menys interès o amb promocions especials.

Zones de parada

Una vegada hem aconseguit el més difícil, que és que el client entri al nostre establiment, el que no volem és que passi d’una revolada pel nostre espai. Per això necessitem “reductors de velocitat”, punts singulars que creen descansos o productes més potenciats visualment que el  facin aturar. Això tant pot ser una cistella amb producte per remenar, un mirall o un punt amb una il·luminació singular. També són “reductors” els productes de final de passadís expositiu, i que obliguen a prestar atenció per part del client.

Els espais de pas o transició del nostre local son molt importants per la comoditat dels nostres clients. Són espais que han de tenir la mida apropiada. La gent no passarà per passadissos en els que no hi hagi amplada suficient perquè dues persones passin de costat. Es un fet que influeix negativament e les vendes. L’usuari necessita una distancia per veure el material exposat, aquesta distancia és important.  Tampoc ho farà si quan altres clients estan mirant les mercaderies ells s’han d’esperarper passar. També s’ha de pensar que la gent pot anar amb nens o cadiretes i això influeix en l’espai de pas.

La venda, moltes vegades és un fet social. Això significa que molts compradors poden estar acompanyats per persones que no estiguin dins del teu target. Són interessants espais de descans per aquestes persones. Aquests espais han d’estar allunyats d’on compri el teu client. El teu client, estarà més tranquil i despreocupat i, més estona al local. Més estona al local, és igual a més vendes. A l’hora d’atendre nostre usuari, o de que és provi el producte, hem d’aconseguir l’equilibri entre que estigui ampli i comode,  però no suficientment còmode com per estar més estona del necessari. Als provadors del local nosaltres no controlem els  impulsos que arriben. Ho podem treballar, és una zona on podem fer una venda creuada.

Volem seduir al client però de manera intel·ligent i rendible per l’empresari.

Aquí tens 6 punts per vendre més. Els has de tenir-los en compte abans de començar qualsevol projecte. Aquest interiorisme t’ajudarà a aconseguir que el teu nou local sigui un èxit. A partir d’aquesta estructura, junt amb una bona estrategia de venda creuada, i d’altres tecniques, la possibilitat que el teu negoci arribi a bon port és més alta. Des de La Happy Factory, podem ajudar-te a fer que els teus desitjos quedin plasmats en el teu nou espai comercial. Fem projectes desde l’inici fins l’entrega de l’obra, claus en ma.

La experiencia i la visió global aconsegueix un projecte complert, amb tots els parametres estiguin analitzats.

Truca’ns i en parlem.